Pilgrim vil rejse sig igen
Massive investeringer har tynget bundlinjen hos Pilgrim i de seneste to regnskabsår, men nu er forudsætningerne for vækst på plads, siger selskabets grundlægger og ejer.
Underskud på bundlinjen
- Investeringerne i et nyt it-system og organisationsændringen har sat sit præg på de seneste regnskaber, hvor bundlinjen viser underskud, men basen er nu på plads for fremadrettet vækst. Vi vil vækste organisk, og vi synes, vi har basen til det. Vi har et produkt og et it-system, som fungerer, så alt det backstage er på plads nu. Rent varemæssigt kan vi også se, at når vi kommer ud i de store kæder, sælger vi faktisk rigtig godt, og det er en stor glæde at se, at vi har et produkt, som rent faktisk sælger godt, siger grundlægger og ejer, Annemette Markvad til Ritzau Finans.
For et par år siden befandt Pilgrim sig på over 60 markeder, men i de senere år har man truffet en beslutning om at indsnævre fokus, så man i dag er på knap halvdelen.
- De seneste år er der sket en stærk fokusering, hvor vi har valgt at sige, at Danmark, Norge, Sverige, England og Tyskland er vores hovedmarkeder. Det betyder ikke, at vi afskriver andre markeder, men det er der, vi primært satser de penge, vi har til markedsføring, forklarer finansdirektør Søren Christensen.