23948sdkhjf

Salgssucces med dyrevelfærdsmærket kylling

Fødevaremarkedet MENY, som er en del af Dagrofa koncernen, oplever en stor kundeefterspørgsel på fersk kylling fra Himmerland.
Salget af fersk kylling fra Himmerland i 2018 steg med godt 30 procent i forhold til 2017, og udgjorde knap 40 procent af MENY-kædens salg inden for denne produktkategori. MENY forventer, at andelen af det nu velfærdsmærkede kylling fra Himmerland vokser yderligere de kommende år, skriver selskabet i en pressemeddelelse.

Flot vækst
- Vi arbejder målrettet på at inkludere dyrevelfærdsmærket kød i vores sortiment, og oplever nu en flot vækst i salget af velfærdsmærket kylling. Udviklingen er godt hjulpet af større forbrugerfokus på området samt lanceringen af det statslige dyrevelfærdsmærke, udtaler kædedirektør i MENY, Kenneth Pedersen.

Efterspørgslen efter kylling fra Himmerland kan mærkes i de mere end 100 MENY-butikker over hele landet, og der er butikker, hvor andelen udgør mere end 50 procent af det samlede salg inden for produktgruppen.

- I MENY er det vores mål at tilbyde det bredeste udvalg og de bedste råvarer til vores kunder, og her indgår udvalget af kylling fra Himmerland, som en vigtig faktor, der skal være med til at fastholde MENYs position som landets førende fødevaremarked, afslutter Kenneth Pedersen.



Læs mere om: Meny
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.1