Lego lancerer ny tøjkollektion på Snapchat
Den 13. februar lanceres Legos nye street wear-kollektion til voksne, og det kommer til at ske via en "augmented reality pop up tøjbutik på snapchat", fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.
Den virtuelle butik vil blandt andet byde på en interaktiv DJ-funktion, spillemaskine og eksklusiv adgang til den lille limited edition Lego street wear-kollektion.
Besøgende træder ind i pop-up butikken via deres telefon og kan se varerne præsenteret på Lego-mannequiner og købe kollektionen eksklusivt online gennem en integreret ’køb nu’-funktion.
Projektet lanceres 13. februar i forbindelse med London Fashion week, og det er første gang globalt for brandet.
Kampagnen har til formål at markedsføre den limited edition street wear-kollektion i England, Tyskland og Frankrig og drive trafik til Lego Wear-websitet.
Tøjkollektionen er skabt i samarbejde med virksomheden Kabooki.
- Vi var ret vilde med idéen om at udvikle en innovativ digital kundeoplevelse sammen med Lego-teamet. Med den limited edition voksenkollektion var både den voksne målgruppe og ikke mindst augmented reality oplevelsen via snapchat helt nyt for os, og noget vi ikke har prøvet kræfter med før. Vi er super spændte på at se, hvordan lanceringen af kollektionen, og ikke mindst den virtuelle snapchatoplevelse, vil blive taget imod, siger Birgitte Holgaard Langer, der er CMO og COO i Kabooki.
- Vi er et innovativt og legende brand, og en del af det er også at udforske nye digitale kanaler og teknologier. Dette var en unik mulighed for at samarbejde med Kabooki på den limited edition kollektion til voksne, hvor hele nostalgien omkring Lego-brandet og fashion bliver forenet. Samtidig var det en spændende mulighed for at udforske det krydsfelt, hvor det digitale og den fysiske verden mødes, fortæller, Lea Sandell, der er social media innovation lead i Lego-koncernen.