Marketing-VP forlader B&O efter gode nyheder
Efter godt to år på posten forlader Jens Jermiin stillingen som VP Global Marketing hos Bang og Olufsen. Det sker, umiddelbart efter at virksomheden har fundet vej tilbage til Top 10 på Yougovs Brandindex efter en årrække uden for toppen. Det skriver Dansk Markedsføring.
Jens Jermiin stopper hos B&O den 1. februar, hvorefter han tiltræder sin nye rolle som CMO og partner i et nyetableret dansk designbrand ved navn Takt.
- Jeg fik en mulighed for at blive en del af et nyt dansk designbrand med globale ambitioner, og det kunne jeg ikke sige nej til. Jeg har hele mit professionelle liv arbejdet med store, veletablerede brands, så da chancen for at prøve kræfter med noget helt nyt, fandt jeg ud af, at skulle det være, så skulle det være nu, fortæller Jens Jermiin.
Selvom han ikke har lang tid tilbage på pinden hos B&O, glæder det ham, at han forlader virksomheden på et tidspunkt, hvor der igen kan skimtes lys forude efter nogle svære år for virksomheden.
- Vores brand er styrket markant i Danmark det seneste års tid, siger han og henviser til et dugfriskt Brandindex fra analysevirksomheden YouGov, hvor B&O igen er at finde i Top 10.
Og Jens Jermiin har også en klar idé om, hvad den genvundne topplacering skyldes.
- Det er egentligt meget enkelt. Vi har trykket på speederen helt i toppen af marketing-tragten, forklarer Jens Jermiin om det seneste års marketingsindsats, der har budt på både tv-reklamer, digitale indsatser samt indstik i flere af landets største aviser.