23948sdkhjf

Veganersalg steg 30 procent i Salling Group

Og flere nyheder er på vej, fortæller kategorichef
Salling Group, der omfatter Bilka, Føtex, Netto og Salling-varehusene, kunne i 2018 notere sig en stigning på 30 procent i salget af veganske fødevarer. Det oplyser koncernen i en pressemeddelelse.

Især ét produkt tog danskerne virkelig til sig i årets løb: Naturli’ Hakket, som ligger i køledisken og udgør et plantebaseret alternativ til hakket oksekød

Andre populære veganske produkter er falafel, smørepålæg, bønnepasta og færdigretter. Alt sammen varer, som gør det nemt at tilberede alternativer til kødretter. Men også ingredienser som linser, bønner og kokosmælk, der er et alternativ til de animalske ingredienser, bliver i stigende grad efterspurgt, oplyser Salling Group.

Bilka har det største udvalg af rent veganske produkter, som i løbet af 2019 nærmer sig 200 varenumre.

2019: Tang og alternativ remoulade
- Vi fortsætter med at udvikle området, i takt med den stigende interesse. Én af de ting, jeg tror på i det nye år, er tang, som kan tilberedes på mange måder, så den både kan blive sprød som bacon, blød som pasta og madpakkevenlig som en wrap rundt om det foretrukne fyld, fortæller Rikke Lynggaard, som er Salling Groups kategorischef på området.

- Mange af de traditionelle danske madvarer indeholder mælkeprodukter, og det, vi kan se, er, at mange gerne vil have et velsmagende alternativ til disse, bare uden animalske ingredienser. Derfor kommer vi blandt andet i 2019 til at lancere en vegansk remoulade, som det bliver interessant at se modtagelsen af, tilføjer hun.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.111