23948sdkhjf

Fødevarevirksomheder ser på fremtidens madscene

De sætter hinanden stævne til en stribe fødevareworkshops
I Hvidovre er 13 fødevarevirksomheder i gang med at netværke på kryds og tværs som deltagere i en række fødevareworkshops. Her mødes både de internationale virksomheder og de nye iværksættere.

De mange fødevarevirksomheder i Hvidovre laver så forskellige ting som lakrids, flycatering, chokolade, juice, øl og fitnessvenligt mad. 11 af dem - og et par stykker fra nabokommunerne - bruger ikke mindst striben af workshops til at lade sig inspirere af fremtidens tendenser inden for fødevareområdet. Men det handler også om at få nye værktøjer inden for produktinnovation, bæredygtighed, madspild, økologi, brand og emballage.

Workshop-forløbet med navnet Fremtidens Madscene er et samarbejde mellem Hvidovre Kommune og organisationen Food, der arbejder for at gøre danskerne og omverdenen opmærksomme på den store udvikling, der sker på madfronten i Danmark og Norden.

Virksomhederne mødes i fødevareworkshoppen seks gange i alt og er allerede halvvejs.

Food truck-ejer henter ideer
En af workshopdeltagerne er Anders Malbek, der er helt ny iværksætter og har investeret i en food truck, hvorfra han tilbyder mad inspireret fra de amerikanske byer Louisiana og New Orleans.

- Alle virksomhederne er fra samme branche, men vi kommer fra hver vores gren, og det er utroligt inspirerende. Jeg tror, at vi i løbet af vores seks workshops kan lære rigtigt meget af hinanden, og så skader det jo ikke at blive udfordret lidt af andre, der måske ser tingene fra en lidt anden vinkel end en selv.

- Min food truck-virksomhed er helt ny, der er kun mig til af lave alt, hvad der skal laves, og det kan til tider godt være temmelig meget op ad bakke. Derfor håber jeg, at jeg kan bruge Fremtidens Madscene til også at få luftet mange af de idéer, tanker og udfordringer, der dagligt fylder rigtigt meget, siger Anders Malbek, hvis virksomhed hedder Big Easy.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.266