23948sdkhjf

Nespresso vil tættere på de danske kunder

Nespresso har fravalgt supermarkeder til fordel for egne "boutiques" og loyalitetsprogrammer. Nu forsøger virksomheden en ny strategi med pop up-shops forskellige steder i Danmark.

Et kaffeprodukt, som du aldrig finder på hylderne i supermarkedet, er Nespressos portionsbaserede kaffe, som Georg Clooney repræsenterede i de populære reklamer.

Det kvalitetsbevidste kaffebrand sælger udelukkende kaffevarianter i egne såkaldte "boutiques" og i webshop, men nu satser Nespresso på at komme tættere på de danske kaffedrikkere med pop-up-formater i mindre danske byer.

Disse pop-ups skal pleje eksisterende kunder og skabe nye Nespresso-entusiaster ud fra et princip om højt serviceniveau, vidensdeling og bæredygtighed, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse. 

- Hos Nespresso ser vi ikke kaffe som en almindelig forbrugsvare, men som en livsstilsdrik, der giver exceptionelle kaffeoplevelser. Vi vil gerne servicere vores kunder og møde dem gennem vores fælles passion for kaffebønnen, kaffens historie og bæredygtig kaffeproduktion. Og helt lavpraktisk kan der være langt fra hjemmet og ind til den nærmeste boutique – derfor laver vi pop-ups i mindre byer i hele Danmark, siger Jakob Arnhild, der er national retail manager for Nespresso i Danmark.

Tættere på kunderne i 2019
Nespresso har allerede i år testet deres nye pop-up koncept i byer som Roskilde og Næstved, og Jakob Arnhild afslører, at der kommer flere pop-ups i det nye år.

De midlertidige pop-up butikker er et miniunivers af Nespressos butikskoncept og byder på et udvalg af Nespressos kaffe, kaffemaskiner og prøvesmagninger af nye kaffevarianter.

De er samtidig et ekstra ben i Nespressos loyalitetsstrategi, der arbejder ud fra et mål om at bringe Nespresso-brandet og forbrugerne tættere på hinanden.

- Det er intentionen, at pop-up butikkerne skal øge kendskabet til Nespressos kaffeunivers, som sammen med vores originale maskiner og det helt nye Vertuo-system skaber gode kaffeoplevelser og selvfølgelig nye kunder. Vi ønsker naturligvis at give danskerne en nærværende og kaffekompetent service, der udspringer af kærlighed til kaffe og nysgerrighed efter mere viden, siger Jakob Arnhild.

Et af Nespressos varemærker er fordelsprogrammet Nespresso & You, der skal styrke relationen mellem brandet og kunderne.

Medlemmerne opnår fordele efter anciennitet og forbrug og inviteres for eksempel til master classes og forpremierer på særlige kaffer.

- Det er endnu en vej til at komme helt tæt på vores kunder og give dem mulighed for at blive dygtige hverdags-baristaer, siger Jakob Arnhild.

Kaffeglade borgere i Vanløse kan for øjeblikket besøge Nespressos pop-up i shoppingcentret Kronen, der holder åbent frem til den 28. februar 2019.

Koldingensere har desuden samme mulighed i Nespressos pop-up i Kolding Storcenter, der åbner den 22. november.

Nespressos pop-up butikker afsløres løbende forskellige steder i Danmark i løbet af 2019.

 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063