23948sdkhjf

Guldbager-kæden kæmper med store hygiejne-problemer

- Som forbruger skal man lige holde øje, før man går ind i en af de her butikker, siger ekspert.

Bagerkæden Guldbageren kæmper med dårlig hygiejne, fortæller BT. 

Faktisk er godt hver fjerde besøg fra Fødevarestyrelsen i år endt med enten en sur smiley eller en anmærkning. 

Michael René, der er ekspert i fødevarehygiejne og lektor ved Københavns Professionshøjskole, siger, at det en usædvanlig høj andel. 

- Som forbruger skal man lige holde øje, før man går ind i en af de her butikker. Det er nok en god idé at have en naturlig skepsis og scanne smiley-rapporten, før man køber morgenbrød. Man må jo gå ud fra, at de får rettet op på situationen på sigt. Det er de nødt til, siger han til BT. 

Det er blevet til hele seks anmærkninger og tre sure smileyer med bøde ud af de 35 besøg, der er gennemført i kæden i år. 

Værst stod det til i Guldbageren i Køge, hvor der blandt andet var "massiv forekomst af mindre, døde og levende, kakerlakker," står der i rapporten fra Fødevarestyrelsen. 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.086