23948sdkhjf

Nestlé har solgt for 432 milliarder i år

Verdens største fødevarevirksomhed har stor plantebaseret vækst i Danmark
Nestlé, der er verdens største fødevarevirksomhed, omsatte i de første tre kvartaler i 2018 for 432,4 milliarder kroner og havde en organisk vækst på 2,8 procent. Det viser koncernens regnskab for årets tre første kvartaler.

- Salget i de første ni måneder viser en solid vækst på tværs af de fleste geografiske områder og produktkategorier. Vi begynder at se bedre fremdrift i Nordamerika og i vores børneernæringskategori globalt, siger Nestlé-koncernens CEO, Mark Schneider, i forbindelse med regnskabet.

I Danmark fremhæver landechef Henriette Kjær Schmidt, at børnefamilier i stigende grad tager plantebaserede convenience-retter til sig.

- Vores plantebaserede produkter fra Hälsans Kök fortsætter med meget høje vækstrater. Vi har fået en bredere distribution, og flere butikker får øjnene op for potentialet. Stigningen i salget skyldes blandt andet også, at vores frosne produkter er ved at blive populære hos travle børnefamilier. Det gælder for eksempel vores plantebaserede nuggets og schnitzler, siger hun.

Nestlé Danmark har i 2018 også lagt mange kræfter i relanceringen af Nescafé Gold, som ifølge koncernen nu har rekordmange købere i Danmark.

Og i det hele taget er Nescafé et decideret guldæg for Nestlé: I hele verden drikkes der ifølge koncernen 6.000 kopper Nescafé – i sekundet.

Nestlé er til stede i 189 lande i verden og har 328.000 medarbejdere, hvoraf 5.000 arbejder med forskning og udvikling. Virksomheden er ifølge eget udsagn den virksomhed, der investerer mest i fødevareforskning, cirka 11 milliarder kroner om året.

Nestlés mere end 2.000 mærker omfatter brands som Nescafé, Nespresso, Nesquik, After Eight, Cheerios og Kit Kat.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.111