Tulip er nu i flere end 3.100 butikker i Kina
Distributionen er kommet op i gear på få måneder
Den landsdækkende distribution er til dels kommet ved samarbejde med kæder som blandt andre Walmart og Metro, og lige nu tæller sortimentet to varianter af Pork Luncheon Meat.
- På blot få måneder har vi fået en rigtig god distribution i Kina. Samarbejdet med de store supermarkedskæder giver os en meget bred dækning i hele landet, og snart lander der nye produkter, der skal komplimentere vores nuværende sortiment. I første omgang har vi kun listet to varianter af vores Pork Luncheon Meat, og i nær fremtid kommer to pølseprodukter og Shoulder Ham også til Kina. De første container afgik ved udgangen af september og forventes i butikkerne inden jul, siger Senior Export Manager Niels W. Thomsen.
- Den næste bølge af listings kommer til at omfatte de næststørste byer og områder i Kina, hvor vi skal have fat i regionale supermarkedskæder. Det er noget, som vi kommer til at arbejde med over de kommende år. Og taler vi om produkter, vil den næste produktbølge blive med pølser og salamipålæg til detailhandlen, tilføjer han.
Men det kinesiske eventyr stopper ikke her, for udover planerne om køleprodukter er også Tulips salami-sticks og Pork Lunchoen Meat i plastbæger i pipeline. oplyser Tulip.