Libratone bruger Danmark som springbræt
Libratones kinesiske ejere har aldrig lagt fingre imellem. Højttalerfirmaet skal være i den internationale top fem om fem år. Og nu skal det være - folk skal kende Libratone-brandet som de gør andre spillere som Sonos og B&O.
- Vi føler, at vores højtalere og høretelefoner er kommet op på niveau med de allerbedste i markedet. Næste skridt bliver at etablere sig som et stærkt brand i Nordeuropa. Og vi kommer især til at satse på Danmark, hvor det hele startede, siger Libratones driftsansvarlige direktør, CCO, Jamie Robertson, til finans.dk.
Prisen på Libratones produkter betyder ifølge direktøren , at hovedkonkurrenten hedder Sonos og ikke B&O.
Danmark bliver hjemsted for firmaets første dedikerede butik, en såkaldt flagship store, der åbner på Strøget i København i næste måned.
Siden et asiatisk konsortium købte Libratone i 2014 har højttalerproducenten haft et samlet underskud på mere end 475 millioner kroner. Seneste - i 2017 - var det på 127 millioner kroner. Højttalerfirmaet har for længst meldt ud, at der også venter store investeringer i det igangværende 2018-regnskabsår, som led i Libratones 5-årsplan.