7-Eleven uddelte priser til årets bedste leverandører
Den 12. september samlede 7-Eleven 250 leverandører og samarbejdspartnere i DR Koncerthuset for at gøre status på året, der var gået, men også for at kigge fremad, skriver virksomheden i en pressemeddelelse.
Adm. direktør Jesper Østergaard gjorde status på et år med fin fremgang, inden kommerciel direktør Morten Vedel stod for kåringen af årets leverandører.
- I 7-Eleven vil vi gerne motivere til vinderkultur – sammen med vores partnere. Derfor vil vi gerne hædre de leverandører, som lægger sig i selen for at gøre en positiv forskel for vores forretning. Vi har brug for leverandører, som er motiveret til at finde nye veje til at skabe opmærksomhed, salg og flytte markedsandele. Leverandører som med nye idéer, produkter eller løsninger kan bidrage til, at 7-Eleven hele tiden opleves af kunderne som relevant og nyskabende, forklarer Morten Vedel.
Og vinderne blev …
I år var i alt 17 partnere nomineret i fem forskellige kategorier.
I kategorien ’årets nyhed’ vandt Nestlé for sit samarbejde med 7-Eleven i forbindelse med lanceringen af en helt ny type chokolade, KitKat Ruby. Nestlé gjorde meget ud af markedsføring bl.a. med inddragelse af influencere og med 7-Eleven som medafsender.
Vinder i kategorien ’årets only at 7-Eleven’ blev Royal Unibrew med sin Limited Edition Faxe Kondi Guldflaske, som kun er til salg i 7-Eleven i forbindelse med awardshowet; Guldtuben. Guldkondien er blevet bredt eksponeret på sociale medier af YouTubere og kendisser.
’Årets kampagne’ blev Carlsberg & Coca-Cola, der bakkede op om 7-Elevens store VM-kampagne med gratis flaskekølere til kunderne ved køb af Coca-Cola produkter i VM-perioden. Kampagnen fik forbrugerne til at indsamle de fem unikke spillertrøjer fra de forskellige deltagerlande.
I kategorien ’årets innovator’ vandt CSM Nordic for altid at være frisk på at udvikle, teste og komme med kreative input til nye spændende produkter i 7-Elevens mad- og bagerikategori.
The Protein Kitchen vandt i kategorien ’årets indsats’ for deres store engagement i altid at stille op til både større lokale events samt sampling-arrangementer på butiksniveau af alle deres sunde og spændende produkter.
- Vi under og beundrer de leverandører, som har modet og energien til at byde ind med nye gode ideer til vores samarbejde. Vi har et fantastisk samarbejde med alle vores leverandører, og det giver lidt af et kick, når vi sammen kan gøre det ekstra attraktivt for vores øverste chef, kunden, at komme i vores butikker, slutter Morten Vedel.
Hele Danmarks blærerøv Mads Christensen fik æren af at runde mødet af med en provokation af en livsstilsanalyse, der var med at sætte tanker i gang og tingene i perspektiv. Mødet sluttede med frokost til tonerne af liveoptræden fra Ida Corr.