23948sdkhjf

Sådan går det med Coop Bank

Coop Bank et kommet med halvårsregnskab.

Coop Bank har for første halvår 2018 opnået et resultat som forventet, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse. 

Antallet af kunder er vokset med 16 procent, og banken havde pr. 30. juni 122.000 kunder.

Det rentebærende udlån er siden årsskiftet øget med 15 procent til 887 millioner kr.

Resultatet er en fremgang fra -19,8 millioner kr. efter skat i den tilsvarende periode 2017 til -13 millioner kr. i år.

- Vi er overordnet set tilfredse med udviklingen i årets første seks måneder. Vi kan konstatere en konstant høj interesse for vores produkter på grund af de lave omkostninger, den gode rente og høje gennemsigtighed, siger adm. direktør Allan Nørholm, Coop Bank.

Forbrugerrådet Tænk Penge kårede i april for andet år i træk Coop Bank som nr. 1, når det gælder forbrugslån.

Det er CoopLån 20+ som er kåret som "Bedst i Test" i en sammenligning af forbrugslån på 40.000 kr. i konkurrence med 21 andre pengeinstitutter og finansieringsselskaber.

Coop Bank er for de 1,7 million medlemmer af Coop, der kan anvende banken via internet og telefon.

Med et gratis betalingskort fra banken kan kunderne bl.a. få ekstra bonus ved køb i Coop-butikkerne. Banken er desuden, stort set, gebyrfri.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.156