23948sdkhjf

Bureau har succes med digitale oplevelser til detailhandlen

- De tider hvor event-budgettet udelukkende gik til enkeltstående koncerter til open-by-night og besøg af julemanden til advent, er ovre, siger partner.

Den øgede onlinehandel har, specielt de seneste år, sat sine negative spor på detailsalget. Derfor skal detailhandlen tænke i nye baner for at fastholde og tiltrække kunder.

En af de virksomheder, der oplever en stigende efterspørgsel på kreative løsninger, som følge heraf, er Playground Marketing.

Playground Marketing er specialiseret i at udtænke og udvikle interaktive installationer til bl.a. detailhandlen, hvor de klassiske eventdyder er udfordret:

- Tiderne hvor event-budgettet udelukkende gik til enkeltstående koncerter til open-by-night og besøg af julemanden til advent, er ovre. Kunderne kræver ganske enkelt mere. De forventer at blive forkælet, underholdt og inddraget på nye måder, fortæller Morten Fryland, partner i Playground Marketing, i en pressemeddelelse.

- Nethandel er nemt, hurtigt og bekvemt. Og selvom disse parametre også i nogle henseender efterspørges hos detailhandlen, så ønsker kunderne også at detailhandlen er et mere oplevelsesrigt supplement til nethandlen, med mulighed for fysisk inddragelse og fordybelse, siger han.

Oplevelser til de danske shoppingcentre

Et eksempel på et digitalt underholdningsformat fra Playground Marketing, der forsøger at forlænge og forstærke in-store oplevelsen, er ’Det Vilde Vesten’, som man bl.a. kunne opleve i Bruuns Galleri i sommerferien:

- Med ’Det Vilde Vesten’ har vi søgt at skabe et koncept, der gør turen i centret til en oplevelse på lige fod med de mange andre familieevents, som trækker i målgruppen. Man kan vel kalde det et slags tematisk mini-sommerland, hvor de besøgende - hver dag og ganske gratis - kan besøge ’Det Vilde Vesten’ og lege med, siger Morten Fryland.

Og hos kunden er tilvalget af en sådan type aktivitet helt bevidst, uddyber Pernille Lyager Laursen, der er shopping center coordinator i Bruuns Galleri:

- I sommerferieperioden afviger det daglige kundeflow ofte fra den almindelige hverdag. Vejret kan have en enorm påvirkning på folks adfærd og dermed vores kundeflow. Så for at imødekomme denne dynamik er koncepter som ’Det Vilde Vesten’ helt ideelle, da vi hermed er klar til at give en ekstraordinær oplevelse til vores kunder hver dag hele sommeren. 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093