23948sdkhjf

Topchef for Matas har sat sit nye hold

Her er de mennesker, der skal indfri Matas' ambitiøse strategi.

Matas' topchef Gregers Wedell-Wedellsborg har nu sat det ledelsesteam, der skal sikre den vækst, han har stillet investorer, kunder og medarbejdere i udsigt i forbindelse med lanceringen af strategien 'Et fornyet Matas', som blev offentliggjort den 30. maj.

Det fortæller virksomheden i en pressemeddelelse. 

Søren Thomsen

51-årige Søren Thomsen er ansat som ny salgs- og driftsdirektør (COO). Han tiltræder den 1. august. Søren Thomsen kommer fra en stilling som COO, Director of Scandinavia i den kapitalfondsejede kæde, Hunkemöller, hvor han har været ansat siden 2009.

Lise Ryevad

47-årige Lise Ryevad er ansat i en nyoprettet stilling som kommerciel direktør (CCO) fra 1. oktober. Hun kommer fra en stilling som salgs- og marketingdirektør i Københavns Lufthavne A/S og får blandt andet ansvar for indkøb, marketing og Club Matas.

Katrine Benthien

Matas' nuværende salgsdirektør Katrine Benthien tiltræder 1. august et nyt job som udviklingsdirektør med ansvar for blandt andet Matas' nye butikskoncept, logistik og nye vækstinitiativer.

Stig Nielsen

Samtidig er der indgået en aftale med indkøbsdirektør Stig Nielsen om, at han forlader sin stilling i Matas med udgangen af juni 2018.

- Vi har netop præsenteret vores nye strategi, og nu er holdet sat. Næste opgave er at få strategien til at leve til glæde for vores kunder. Med Søren Thomsen og Lise Ryevad på holdet får vi dyb kundeforståelse, indædt resultatorientering og klart lederskab. Begge to kommer med den særlige kombination af ordentlige værdier og højt drive, der skal til for at skabe langsigtet vækst i Matas, siger Gregers Wedell-Wedellsborg, administrerende direktør i Matas.

Matas offentliggjorde den 30. maj den vækststrategi, som skal vende de seneste års udvikling, hvor Matas har oplevet stagnerende omsætning og vigende indtjening.

Over de næste fem år investerer Matas omkring 600 mio. kr. i at forny og omstille forretningen. Det er det største investeringsprogram i Matas' historie.

- Vi har helt bevidst valgt en offensiv strategi til at tackle udfordringerne. Vi har allerede sat turbo på matas.dk og sociale medier. Nu går vi i gang med at modernisere vores butikskoncept, forny sortimentet  og løfte uddannelsen af vores medarbejdere, så kunderne kommer til at møde endnu bedre personlig service på en bund af faglighed, siger Gregers Wedell-Wedellsborg.

 - Jeg har høje forventninger til det hold, vi nu har sat. Der er evne og vilje til at forandre og forny Matas og finde nye veje til vækst, til glæde for kunder, samarbejdspartnere og vores ejere, siger Gregers Wedell-Wedellsborg

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.121