23948sdkhjf

Arla og Starbucks udvider partnerskab

Starbucks og Arla Foods har de seneste syv år kørt et forretningspartnerskab i form af en strategisk licensaftale. Det partnerskab bliver nu fornyet med en mere langsigtet aftale, der skal sikre samarbejdet i de næste 21 år.

Aftalen giver Arla Foods licens til fortsat at fremstille, distribuere og markedsføre Starbucks' mælkebaserede drikkekaffe i EMEA-regionen (Europa, Mellemøsten og Afrika).

- Vores RTD-forretning (Ready To Drink) er vokset med gennemsnitligt 40 pct. om året på tværs af EMEA. Den nye aftale viser, at vi er engagerede i at fortsætte vores samarbejde om at udvikle forretningen inden for RTD-sektoren, siger Duncan Moir, Vice President for Channel Development and Foodservice i Starbucks EMEA.

Mulighederne inden for mælkebaserede drikkevarer er et vigtigt fokusområde i Arlas Good Growth 2020-strategi.

- Det er vores ambition at være en førende leverandør af mælkebaserede drikkevarer i Nordeuropa, Mellemøsten, Asien og Nordafrika i 2020, og den nye strategiske licensaftale med Starbucks er afgørende for at opnå dette mål, siger Hanne Søndergaard, Executive Vice President og CMO i Arla Foods.

I 2018 har Arla lanceret Starbucks-drikkevarer i 38 lande på tværs af EMEA og forventer at sælge mere end 110 mio. enheder pr. år. Produkterne produceres på Arla Foods' mejeri i Esbjerg og fremstilles af mælk fra Arla Foods' 11.200 andelshavere samt arabica-kaffe fra Starbucks Coffee Company.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094