Netto åbner fremtidens discountbutik
Netto er klar med et helt nyt butikskoncept med ny indretning, nye farver, færre spot-varer og et særligt fokus på frugt og grønt og nemme måltider.
Netto-butikken er nemlig den første, som åbner med Nettos helt nye butikskoncept, der skal løfte hele indkøbsoplevelsen i Netto. Butikken vil adskille sig fra en typisk Netto, idet både indretning og look-and-feel har fået et gennemgribende løft. Og derudover vil butikken opleves anderledes, da alt fra musik og varer til Netto-medarbejdernes tøj er opdateret.
- Vi har ganske enkelt revitaliseret hele vores butikskoncept, som har fået en gennemgribende makeover. Kernen i vores nye koncept vil stadig være det, som kunderne kender: Nemlig gode varer til de bedste priser. Men med vores nye koncept vil vi i endnu højere grad gerne skabe butikker, som det er rart at være i for kunder og medarbejdere, fortæller Michael Løve, der er direktør i Netto, og uddyber:
- Med vores nye koncept glæder vi os til at tilføre endnu flere dimensioner til butikkerne, og med vores første nye butik kommer vi til at præsentere den butiksoplevelse, vi gerne vil gøre til normen i Netto.
Kernen i butiksoplevelsen vil tage afsæt i Nettos danske og skandinaviske rødder, og udover nye farver og mere lækker look-and-feel har den nye butik også en særlig indretning.
Således vil frugt- og grønt-afdelingen spille en mere bærende rolle, ligesom convenience-varer vil få sin egen sektion, så det er nemt for alle at finde de nemme måltider.
Samtidig vil butikken have færre af de klassiske spot-varer, som samtidig vil blive placeret nær det faste sortiment af tilsvarende varer. 300 nye varer vil i stedet blive tilført det faste sortiment:
- Vi vil gerne skabe fremtidens discountbutik med afsæt i en mere rolig butik, der er kendetegnet ved et stærkt sortiment af kvalitetsvarer til discountpriser og stor friskhed. Vi vil i endnu højere grad indrette butikken efter kundernes efterspørgsel, som går mod markante frugt- og grønt-afdelinger, convenience og en enkel og nem navigering i butikken. Det skal være behageligt at handle her, og på tværs af hele butikken vil man møde en styrket oplevelse, som vi håber, at kunderne vil tage rigtig godt imod, uddyber Michael Løve.
Netto har gennem det seneste år testet en række koncepter, særligt med fokus på farvevalg og overordnet indretning, i Danmark, Sverige, Tyskland og Polen. Det er er bl.a. den læring, som udgør kernen i det nye butikskoncept.
Om Netto-butikken på Kongelundsvej 49, 2300 København:
- Butikken har alt i alt et salgsareal på godt 900 m2.
- Markant større frugt- og grøntafdeling
- En særlig og større sektion med convenience-varer, som findes i forlængelse af frugt- og grøntafdelingen
- Ny placering til de kendte Spot-varer, som alt efter varetype vil blive placeret nær det faste sortiment af tilsvarende varer
- Mere plads til køl- og frost med plads til præsentation af det ferske kød
- Nyt inventar, med en skandinavisk look-and feel-fornemmelse. Eksempelvis med trælook i frugt- og grøntafdelingen
- Nye farver på inventar og væg, hvor den klassiske gule Netto-farve også har fået en opdatering.
- Ligeledes justeringer i facadeskiltningen, hvor den gule foliering ikke er en del af vinduerne i butikken - så der kommer meget dagslys ind i butikken.
- Indretningen i butikken er udarbejdet, så kunderne nemt kan navigere rundt. Udover frugt og grønt vil også convenience, fersk kød og en lang række andre varer blive fremhævet, så kundens indkøbsoplevelse og indkøbsflow forbedres.
- Ændret belysning i butikken, hvor varerne vil være i fokus