Butikkerne i Rebild smøger ærmerne op
Netværksmødet var det første i en række af 5 møder fordelt over det næste år.
25 deltagende var mødt op til dagens arrangement, for at høre nærmere om det kommende forløb, og for at få indspark til detailhandlen.
Initiativet bag netværket er det lokale erhvervskontor, Business Rebild, og der er høje forventninger til, hvad den enkelte butik kan få ud af at være med.
- Detailhandlen i mindre byer er generelt set udfordret, og det kan være svært for en enkel erhvervsdrivende, at løfte opgaven med, at få skabt en interesse for at handle lokalt i de fysiske butikker, alene. Derfor er et netværk som dette ideelt til at få skabt relationer og sparre med hinanden om, hvordan man kan bidrage til at detailhandlen udvikler sig. Det er vores ambition, at butikkerne via dette netværk kan skabe relationer på tværs af bygrænserne og lære af hinandens måde at drive forretning på, så de kan sikre at de fysiske butikker i mindre byer formår at følge med udviklingen, siger erhvervskonsulent, Mia Bentsen, fra Business Rebild.
Dagens møde blev anført af detailekspert, Mikkel Pii fra Retail Consulting Company, der også kommer til at følge butikkerne på de kommende møder, hvor alt fra ledelse, salg, kundeoplevelsen og forskelligheder i din butik som styrke kommer under luppen.
Mikkels førstehåndsindtryk af deltagerne var ikke til at tage fejl af.
- Det var en dejlig start på netværket, og fedt at mærke den entusiasme der var blandt de fremmødte. Dagen var en indflyvning med fokus på udviklingen hos såvel forbrugere og detailhandel – og synliggjorde, at der er muligheder for at skabe både øget vækst og arbejdsglæde i detailhandelen. Det helt store fokus fremadrettet i netværket bliver, hvad vi i fællesskab kan gøre for hinanden – og hvordan vi kan gøre det! Som en af deltagerne sluttede af med at sige: Nu skal vi bare smøge ærmerne op og komme i gang, uddyber Mikkel Pii.
Det næste møde finder sted den 30. maj hos en lokal virksomhed i Terndrup, og her vil der være fokus på ledelse og forandring, samt hvordan kan man som butik lettest komme i gang med noget nyt, og hvordan man i byerne og i den enkelte butik kan gennemføre de forandringer, man ønsker.