23948sdkhjf

Private label bliver mere fremtrædende i tilbudsavisen

Vin ligger forsat på toppen som den vare, der flest gange bliver promoveret i tilbudsaviserne, mens delikatessevarerne nu er med
Kædernes egne varer, de såkaldte private label-produkter, fik sidste år flere pladser i de ugentlige tilbudsaviser, viser en ny opgørelse fra konsulenthuset iCoCos Tilbudsdata.

Antallet af private label-varer steg i alt 4,6 pct., hvilket dækker over en ret stor spredning i kæderne.

Eksempelvis var der færre private label varer i Coops aviser, hvilket også hænger sammen med et fald i den samlede promovering af varer fra koncernen.

Aldi placerede knap 26 pct. flere private label-varer i kædens tilbudsaviser, og Dansk Supermarked fulgte med en stigning på 21 pct. lige efter. Dagrofa øgede antallet af private label-varer med godt 17 pct., mens

Coop reducerede mængden med 12,5 pct.

Læs mere hos Dansk Handelsblad (kræver abonnement).
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.156