Momssmæk til 3 efter lille kundetilgang i fjerde kvartal
Teleselskabet 3 er uenig med Skat om en momsregning, og det koster på bundlinjen for 2017.
Det skyldes en ekstraordinær momsregning fra Skat på 418 millioner kroner, som selskabet har måttet betale.
3 vil ikke fortælle, hvad regningen præcis dækker. Men man mener ikke, at Skat har krav på pengene og har derfor sendt sagen i Skatteankenævnet.
- Vi mener stadigvæk, at vi har en god sag og har derfor valgt at anke afgørelsen, siger Morten Christiansen, der er administrerende direktør, til Ritzau Finans.
Finans har tidligere beskrevet, hvordan Skat har været uenig med et eller flere teleselskaber i forhold til, hvordan man afregner moms på abonnementer, hvor kunden ikke udnytter den fulde taletid eller datapakke.
Skat har dog ikke ville sætte navn på de pågældende selskaber.
Set over hele året har 3 haft en tilgang på 73.000 kunder i løbet af hele 2017.
I den henseende var fjerde kvartal det svageste med et plus på blot 8000 kunder.
Selskabet forventer at hente mellem 50.000 og 100.000 nye kunder i det nye år.
Ifølge Morten Christiansen er det særligt 3's stærke position inden for udlandstelefoni, der er det vigtigste konkurrenceparameter.
Det blev understreget i sommer, da nye EU-regler for roaming i udlandet rykkede rundt på markedet.
- Den største effekt har vi set, men vi mener stadigvæk, at vi har det stærkeste produkt, fordi vi også har en lang række lande uden for EU inkluderet, siger Morten Christiansen til Ritzau Finans.
På trods af væksten er 3 fortsat kun det fjerdestørste teleselskab i Danmark efter TDC, Telenor og Telia.
/ritzau/