23948sdkhjf

Arla brager frem i Asien

På et år er salget øget med 25 procent
Det kniber med at drive ret store vækstrater frem på kernemarkederne i Europa - men i Asien går det aldeles fremragende for mejerikæmpen Arla.

Kina har i flere år været en kæmpestor Arla-succes, men også i Asien uden for Kina går det nu rigtig stærkt: Dér øgede Arla sidste år sit salg til foodservice og detailsektoren med 25 procent til næsten en milliard kroner, skriver Børsen.

- Asien er en meget attraktiv region for os. Efterspørgslen på mejeriprodukter er stigende, og jeg vil ikke blive overrasket, hvis vi i region Sydøstasien får vækstrater, der er lige så store som i Kina, hvor vi jo har set stærk vækst. Vi kommer til at opleve en rigtig stor vækst på markederne uden for Kina, siger koncerndirektør Tim Ørting Jørgensen til Børsen.

Målet er, at Arla sælger for 1,5 milliard kroner i Sydøstasien i 2020. Sidste år nåede man op på 900 millioner, nævner avisen.
Læs mere om: Arla
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08