B&O sælger på samarbejde – men ved ikke hvor meget
B&O indgik i november sidste år et samarbejde med Hi-Fi Klubben. Bang & Olufsen-koncernens succesfulde produkter fra Play-grenen skulle ud i lyd-feinsmeckernes godt 100 butikker rundt om i Europa.
Læs mere: B&O finder ny salgskanal til Play-produkterne
Begge parter melder nu, at samarbejdet går godt. Hvor meget salg, det er blevet til siden starten i november, er der ingen meldinger om. Men der kommer produkter over disken, siger Christoffer Arensbach, administrerende direktør for Hi-Fi Klubben, til Dagbladet Holstebro Struer.
For B&O skal kæde-samarbejdet styrke virksomhedens i Europa, hvor salgsfremgangen ikke har været på højde med andre dele af verden.
- Endelig har Hi-Fi Klubben et godt butiks-setup, særligt i Norge og Sverige, der understøtter vores eget forhandlernetværk og bidrager til at øge salget af og kendskabet til B&O i flere markeder. Derfor er det heller ikke kommet bag på mig, at vi har fået en god begyndelse på samarbejdet, siger Peter Panduro Lundbergh, salgschef i B&O Play med ansvar for Norden og Østeuropa, til Dagbladet Holstebro Struer.