Irma sikrer grøn burger
Med lancering af plantefars skruer Irma for alvor op for de grønne alternativer til kød.
Fra d. 2. januar 2018 bliver plantefars en fast del af sortimentet i kædens 79 butikker og dermed et nemt alternativ til de kunder, der efterspørger vegetariske produkter - eller som bare ønsker et grønt alternativ til de kødfrie dage.
Efterspørgsel på grønne alternativer Lanceringen af den nye plantefars kommer i forlængelse af kæmpesuccesen med lanceringen af to versioner af plantefars i 2017; Irmas Falafelfars og Irmas Bønnefars, der på rekordtid er blevet foretrukne alternativer på indkøbslisten hos de kunder, der efterspørger mere grønt.
Derover har også vegetar-/veganer-konceptet "Det Grønne Marked", der siden sommer har været testet i 20 Irma-butikker, vist sig at være en meget stor succes i et dagligvaremarked, der ellers ikke er præget af den store vækst.
- Det Grønne Marked med et bredt sortiment af vegetariske og veganske varer peger direkte ind i tidens trend med at spise mindre kød. I Irma har vi med vores urbane beliggenheder et særligt godt kundeunderlag til den kødfrie trend, der betyder, at vi har tredoblet omsætningen i vores testbutikker, og derfor implementerer vi konceptet i resten af Irma i 2018. Set i det lys, ved vi, at vores kunder efterspørger endnu flere grønne alternativer til kød, og derfor lancerer vi nu plantefars i alle vores butikker, siger Anette Christensen, konceptchef for Irmas vegetariske koncept.
Plantefarsen, der til forveksling ligner hakkekød fra slagterens køledisk, består blandt andet af soja, hvede, kartoffel, majs, rødbede og æg fra fritgående høns og kan bruges som substitut for almindelig fars i både burgere, lasagne, frikadeller, bolognese m.m.
Lanceringen af den nye plantefars sker også som en del af Irmas nye delikoncept, hvor der i lighed med tidens trend og efterspørgsel fra kunderne i flere retter er skruet ned for kød og op for grønt.
Plantefars, 250 g koster kr. 20 i vejledende udsalgspris.