23948sdkhjf

Bedre søgefunktion hjælper e-handlerne til mere salg

Kunder, der anvender søgefunktionen, bruger 2,6 gange flere penge på dit site.
E-handlen over hele verden har allerede bemærket det. Shopperne bruger kortere tid, når de besøger et site, og dermed er der kortere tid til at lade kunden spotte den ønskede vare, blive inspireret eller vigtigere endnu - tage en købsbeslutning.

Men i nærmeste fremtid kan kunstig intelligens hjælpe kunderne til bedre søgninger og dermed sandsynligvis flere køb.

Det skriver Salesforce i en pressemeddelelse.

Nøglen til succes er det lille forstørrelsesglas, søgefunktionen på sitet, vi som kunder og netbrugere kan ty til, når vi ikke har tid og lyst til at hoppe rundt mellem de mange sider på et brandsite eller en webshop.

Analyser fra Salesforce Shopping Index samt research i forbindelse med lanceringen af deres helt nye tilføjelse til shopping med kunstig intelligens - Einstein Search for Commerce - viser at netop søgefunktionen på sitet spiller en meget stor rolle.

Det er nemlig 2,4 gange mere sandsynligt at opnå et salg til de kunder der anvender søgefunktionen på sitet, og de bruger flere penge - op til 2,6 gange mere på tværs af mobil og desktop-platforme, sammenlignet med dem der ikke anvender søgefunktionen på sitet.

Rent faktisk viser tallene, at 9 pct. af kunderne der har anvendt søgefunktionen på sites baseret på Commerce Cloud, står for en fjerdedel af det samlede salg.

Kunstig intelligens spiller allerede en stor rolle indenfor salg og marketing i form af bl.a. machine learning og predictive analytics - altså evnen til bl.a. at kunne forudse adfærd gennem analyse og ved at lade “sitet” lære mere om, hvad kunden ønsker og leder efter - med hvert klik kunden foretager.

Direkte relateret til salg kan kunstig intelligens som Einstein Search for Commerce bl.a. anvendes til at finde alternativer. Så hvis kunden søger efter en lilla sweater, foreslår funktionen også andre beslægtede farver eller synonymer for den farve, der er søgt på. Det øger sandsynligheden for, at kunderne finder det de leder efter eller bliver inspireret til et køb.

Alle analyser peger mod at fremtidens forbrugere bliver hurtigere til at skifte brand, hvis de ikke finder, hvad de søger, eller føler at de har en god kundeoplevelse. Nu kan kunstig intelligens hjælpe dem til at opnå den ønskede købsoplevelse, selv når de ikke ved fuldstændig, hvad de egentlig leder efter.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

1.827