23948sdkhjf

Dansker i selskab med Virgin-stifter Richard Branson og Hollywoodstjerne Will Smith

Samtidig indtager Selina Juul fra Stop Spild af Mad førstepladsen på ansvarlighedsliste.
Både den amerikanske vicepræsident Al Gore, Californiens guvernør Arnold Schwarzenegger og medstifter af The Huffington Post Arianna Huffington har talt på Nordic Business Forum kongres i Helsinki de seneste år.

I år er blandt talerne Hollywood-skuespilleren Will Smith og milliardæren og stifter af Virgin Group Sir Richard Branson - men også en dansker, stifter af bevægelsen Stop Spild Af Mad Selina Juul, taler på Nordic Business Forum.

Det fortæller Stop Spild af Mad i en pressemeddelelse.

Hun interviewes om Danmarks kamp mod madspild på Nordic Business Forums scene i Helsinki den 3. oktober af CNN-værten Richard Quest foran et publikum af 7.500 tilskuere fra over 30 lande.

Endvidere er stifter af den danske bevægelse mod madspild, Selina Juul, af publikationen Nordic Business Report blevet anbragt på førstepladsen på listen over "Top 20 Responsible Leaders in Northern Europe".

Listen omfatter 20 nordiske ledere, som har udmærket sig ved stort fokus på bæredygtighed, nytænkende ideer og grøn vækst. De 20 udvalgte ledere er fra Danmark, Sverige, Norge, Island, Estland, Letland, Litauen og Rusland.

På listens andenplads findes den norske stifter og bestyrelsesformand af Stormberg, Steinar J. Olsen, en tøjvirksomhed hvori 25% af de ansatte kommer fra uprivilegeret baggrund og hvorfra 1% af overskuddet går til velgørenhed.

På listens tredjeplads findes den svenske entreprenør Malin Cronqvist, stifter af organisationen Help to Help, som siden organisationens start i 2014 har hjulpet med uddannelse til over 100 studerende, hvor 41 af dem er blevet færdiguddannet.

Bevægelsen Stop Spild Af Mad, som blev stiftet af Selina Juul for over 9 år siden og bragte fokus på madspild i Danmark, er i dag også en kendt spiller i udlandet, senest ved TV-udsendelser om bevægelsens arbejde på bl.a. BBC og CNN.

Teaseren fra BBC-udsendelsen har fået over 29 millioner visninger på Facebook og bragte positiv international opmærksomhed på Danmarks kamp mod madspild.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.121