23948sdkhjf

L’Oreal sælger The Body Shop

Med foreningen af tre skønhedsbrands ser en ny global skønhedskoncern dagens lys.
Brasilianske Natura Cosméticos SA meddeler, at virksomheden netop har afsluttet en handel med L’Oreal om køb af The Body Shop.

Det fortæller The Body Shop i en pressemeddelelse.

Med overtagelsen af The Body Shop tager Natura et afgørende skridt mod at skabe en global, multibrand skønhedskoncern med mange forskellige kanaler.

Gruppen kommer til at bestå af tre brands - Natura, The Body Shop og Aesop - der alle har kendte for etiske forretningsmetoder, bæredygtighed og at gøre en positiv, social forskel, skriver virksomheden.

Den indledende aftale forud for handlen blev annonceret den 9. juni.

Sammen driver de tre brands virksomhed i 69 lande, har mere end 17.000 ansatte, 3200 butikker med et netværk af franchisetagere, en salgsstyrke på 1,8 millioner uafhængige repræsentanter og en omfattende produktportefølje, som dækker et bredt udvalg af kategorier.

- Vi er glade for at byde The Body Shop velkommen til Natura-koncernen. Denne alliance skaber en kombination af virksomheder, som deler et fælles formål, der går langt ud over den traditionelle måde at drive forretning på. En ny virksomhedsgruppe med magt til at gøre godt er ved at tage form, siger Guilherme Leal, medformand for Naturas bestyrelse.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.084