Black Friday nu mere populær end Halloween og Valentine’s day
Det har dog i høj grad ændret sig, fortæller Cuponation i en pressemeddelelse.
Black-friday.sale har undersøgt hvor stor interessen er for fænomenet i dag, og hvor i Danmark interessen er størst.
Undersøgelsen er baseret på Google Trends, som viser det samlede antal søgninger på Google for en periode i forhold til det samlede antal søgninger på Google over tid.
Baseret på hvor mange danskere der søger på Black Friday, er det tydeligt, at der har været en stærk stigning i interessen for dagen siden 2013.
Så meget, at dagen allerede i 2014 var mere populær end Valentine’s Day og sidste år blev mere populær end Halloween i Danmark.
Interessen for Black Friday er desuden noget større blandt Københavnerne i forhold til Jyderne.
Størst interesse er der i Region Hovedstaden, mens der er mindst interesse for Black Friday i Region Midtjylland:
Region Hovedstaden (100 points)
Region Nordjylland (86 points)
Region Sjælland (83 points)
Region Syddanmark (78 points)
Region Midtjylland (75 points)
- Analysen viser at Black Friday ikke bare er et amerikansk fænomen, men at dagen for alvor har sat sig fast i de danske forbrugere, som en dag hvor man potentielt kan spare mange penge. Derudover siger det noget omkring opmærksomheden som dagen får, når Black Friday i Danmark nu er større end de noget ældre amerikanske dage Halloween og Valentine’s Day, udtaler Marketing Manager for Black-Friday.Sale, Rasmus Sørensen.
Black Friday ligger altid på dagen efter den amerikanske mærkedag Thanksgiving, hvilket i år er den 24. november.