23948sdkhjf

Fra næste måned skal Irma-pigen sælge varer i Kina

Knap en milliard kinesiske forbrugere kan snart købe en række af de klassiske produkter fra Irma.
Coop har onsdag underskrevet en aftale med den største e-handelsplatform i Kina, Kaola/Netease, der er grundlagt og ejet af William Ding, kendt som landets internet-pioner og den 5. rigeste kineser.

Fra begyndelsen vil Irma sælge sin egen kaffe, chokolade, marmelade, personlig pleje, og Friends børnetøj. Alt sammen med den ikoniske Irma-pige.

Sortimentet vil gradvist blive udbygget, og det vil ikke mindst være økologiske og miljømærkede dagligvarer.

- Kinas voksende middelklasse efterspørger i stærkt stigende omfang dagligvarer i høj kvalitet. Irma har en enestående lang historie inden for økologiske, kvalitetssikrede og gennemkontrollerede varer. Derfor er det faktisk naturligt at stille disse varer til rådighed for de kinesiske forbrugere, siger koncerndirektør Jens Visholm, Coop.

- Vi ønsker at bringe sunde økologiske og garanteret allergi frie varer til Kina og ser stor fordel i Irmas solide supply chain, siger William Ding, grundlægger og CEO af Kaola/NetEase.

Kaola ejer platformen, som opererer de såkaldte Cross Boarder online butikker der fungerer som en slags virtuelt butikscenter, hvor mærkevarer fra hele verden sælges direkte til kineserne fra toldfrie lagre med kun 11% import afgift til Kina.

Ambitionen er at blive markedsleder inden for økologi og allergi frit børne tøj, altså opnå en betydelig million-omsætning allerede fra 2018.

Markedsføringen vil ske gennem NetEases omfattende net af medier, som når ud til hovedparten af den kinesiske befolkning. Udover Irmas egen butik, vil man også sælge til andre virksomheder, altså en form for grossist-salg til Karolas egne on line butikker.

Irma er grundlagt i København i 1886 og er ejet af Coop, grundlagt i 1866. Coop er i dag den største dagligvarevirksomhed i Danmark.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.164