Dagrofa vil åbne 50 nye supermarkeder
Efter lukningen af Kiwi planlægger virksomheden ny ekspansion. Per Thau afviser dog priskrig.
Men nu arbejder virksomheden på at vende skuden blandt andet ved at åbne 50 nye butikker, skriver Jyllands-Posten, der har interviewet Per Thau.
- Vi har identificeret hvide pletter på landkortet. Og eksempelvis er vi ikke til stede i det jyske trekantsområde samt i Sønderborg, hvad vi gerne vil være. Vi vil gerne speede op - og det kan vi nu ved fokusere uden Kiwi. Det er en lang rejse. Men målet er 50 nye, siger Per Thau.
Selv om Dagrofas Meny-kæde for nyligt annoncerede, at priserne på 500 varer blev nedsat , afviser Per Thau, at han er interesseret i priskrig.
- Forbrugerne vil gerne have discount, men efterspørger ikke flere af de helt billige varer. De går nu i stedet efter kvalitet, bredde, friskhed og sundhed. De forbrugertrends skal vi være bedst til og ikke bare gå discountvejen, når vi nu har stemplet ud af det marked, siger han til Jyllands-Posten.