23948sdkhjf

Coops Peter Høgsted går til angreb på "Føtæsk"-kampagne

Opfordrer forbrugerne til at tjekke priserne.
Føtex meddelte forleden, at kæden investerer en kvart mia. kr. i at sætte prisen på mindst 2000 dagligvarer ned .

Målet for Dansk Supermarked, der ligger på en andenplads efter Coop, er at vinde markedsandele.

Nu svarer Coops topchef Peter Høgsted igen i en klumme i Berlingske Business, hvor han blandt andet opfordrer forbrugerne til at se sig god om, inden de køber Føtex’ prisbudskab:

“Tjek prisen, sammenlign gerne selv og vær skeptisk over krigsretorikken… (selv om man – indrømmet – let kan lade sig forføre af de meget charmerende tæskereklamer…) For der vil hele tiden findes varer, hvor vi er billigere, ligesom der findes varer, hvor en af vores konkurrenter er billigere”, skriver han.

Topchefen mener altså, at den af Føtex’ indledte priskrig ikke nødvendigvis vil gøre en kundekurv billigere i Føtex end i Coops eller andre kæders butikker.

– Jeg har da ros til kreativiteten med boksehandsken og Føtæsk, og hvis Føtex siger, at de har sat priserne ned, så har de selvfølgelig gjort det, siger Peter Høgsted til Dansk Handelsblad, mens han i klummen kalder ”Priskrig-retorikken” for “mere eller mindre dubiøse prisbudskaber og -sammenligninger”.

Læs mere hos Dansk Handelsblad .
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.159