Stor fremgang i salg af måltidskasser
Aarstiderne og Retnemt.dk melder om stor vækst på området.
Det skriver Dansk Handelsblad.
Investorerne har betydet en skærpet konkurrence om kunderne.
F.eks. kører Retnemt.dk lige nu en markedsføringskampagne på tv og online, hvor de lokker nye kunder med 20 pct. rabat på de to første leverancer.
Samtidig har Skagenfood med 17.000 abonnenter for nylig lanceret måltidskasser med færdigretter. Et tiltag, som virksomheden selv betegner som ”måltidskasse version 2.0” og som direktør og medstifter Betina Kühn ser et potentiale i sammen med Skagenfoods øvrige måltidskasser.
Den store kapitalindsprøjtning på markedet for måltidskasser ser foreløbig ikke ud til at have ramt den ubetinget største aktør på markedet herhjemme, Aarstiderne.
Sidste år landede virksomheden en omsætning på 556 mio. kr. og et overskud på 38,5 mio. kr.
Siden 2013 har Aarstiderne næsten formået at fordoble omsætningen, og salgsvæksten er fortsat med stor styrke i år.
Læs mere hos Dansk Handelsblad .