Rema 1000 vil vinde den danske discountkrig
Udfordrer Netto som landets største dagligvarekæde.
Dermed går Rema 1000 efter at vælte ærkerivalen Netto af tronen, skriver Berlingske.
- Vi bygger lige så mange Rema 1000-butikker, som forbrugerne vil have. Men vi åbner ikke flere, end det giver mening. Remas våben er at være de mest effektive og have de laveste omkostninger i forhold til konkurrenterne. Jeg er helt sikker på, at vi kan blive endnu mere effektive og tilbyde kunderne endnu lavere priser end i dag. Vi skal give kunderne de absolut laveste priser. For jo større, mere effektive og rationelle, vi er, jo bedre butikker kan vi drive, siger Ole Robert Reitan til avisen.
I hjemlandet Norge har det været et hårdt år for Rema 1000 med tab i omsætning og pletter på omdømmet.
Kæden har måttet lægge ryg til en række negative historier i pressen blandt andet om, at populære varer er blevet fjernet fra hylderne. "Debatten i Norge er blæst helt ud af proportioner," siger Olse Robert Reitan.