23948sdkhjf

Biga skifter navn

Første køkkenbutik under det nye navn har set dagens lys.

Biga Interiør er et velkendt brand inden for køkkenverdenen, men brandets ejere har ønsket at videreudvikle på kompetencerne fra Biga og skabe et fornuftigt afsæt for den fremtidige vækst og udvikling.

Derfor har man valgt at kaste Biga-navnet over bord og i stedet iklæde sig navnet Kreum.

- Det er egentligt bare et nyt navn, der passer bedre til det sted, vi er i markedet og den strategi vi har lagt frem mod 2020, fortæller salgs- og marketingsdirektør Ove Rokkedal.

Flere butikker
I forbindelse med navneskiftet har Kreum nemlig lagt en langsigtet strategi, der strækker sig frem til og med 2020. Den indeholder nye butikker og et ønske om på sigt at blive landsdækkende.

Første skridt i den strategi er allerede taget: Den første Kreum-butik er åbnet. Den er etableret i de eksisterende Biga-Interiørlokaler på Bredskiftevej i Aarhus V.

Næste skridt bliver en butik i Brøndby, der åbner efter sommerferien. Længere fremme er der planer om at åbne 7-10 køkkenbutikker på landsplan.

- Vi starter i København – men så kigger vi mod Odense, Aalborg, Trekantsområdet, Herning og Esbjerg, fortæller Ove Rokkekdal.

Biga har indtil i dag haft et par forhandlere rundt omkring i landet – de vil over de kommende måneder blive til Kreum-afdelinger.

Produktionen fortsætter i Hjorthede
Til trods for det nye navn og den nye retning, der nu er stukket ud for den forhenværende Biga-koncern, så er der ingen planer om at pille ved produktions-set-uppet.

Biga blev etableret af snedkermester Børge Jacobsen i 1962 og har med afsæt i køkkensnedkeriet i Hjorthede nord for Bjerringbro vokset sig stor og stærk. Og det bliver da også stadig snedkeriet i Hjorthede, der kommer til at danne rammen for den yderligere vækst hos Kreum.

- Der skal stadig fremstilles snedker-køkkener. Vi har intet gør-det-selv koncept, men derimod individuelt tilpassede køkkener der lægger sig i middel- til highend-segmentet, siger Ove Rokkedal og tilføjer:

- Vi vil tilbage til rødderne. Vi ønsker at tage ansvar for processen og følge køkkenkøberne helt til dørs og gerne lidt længere. Vores nye køkkenkoncept handler i høj grad om kvalificeret rådgivning og den kreative dialog mellem kunder og vores rådgivere. Vi vil gerne snakke køkkennyheder, men vender også tilbage til de klassiske dyder, som er en mangelvare i vores fortravlede samfund.

Strategi og udvikling koster
At Biga, og nu Kreum, har brugt tid og kræfter og ikke mindst kroner og ører på udvikling og den nye strategi, vidner regnskabet for 2016 om. 

Her er der realiseret et underskud på 3,4 mio. kr. ud af en bruttofortjeneste på 6,0 mio. kr. 

- Resultatet er stærkt påvirket af investeringer i forbindelse med strategien frem mod 2020, står der i ledelsesberetningen.  

Ledelsen forventer endvidere at der fra 2016-2020 skal investeres yderligere i både udvikling og vækst af forretningen, hvorfor det forventes, at der også i de kommende år vil være underskud for Kreum.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.211