Dansk Supermarked køber 80 pct. af Skagenfood
Skagenfood leverer fisk og måltidskasser til 19.000 danskere.
Skagenfood leverer fisk og måltidskasser til 19.000 danskere.
- Vi kan se, at halvdelen af online-dagligvaremarkedet i dag er måltidskasser og har en omsætning på omkring 1 milliard kroner, siger Per Bank, koncernchef i Dansk Supermarked, til Børsen.
Hos Skagenfood er de også glade for salget.
- Vi er glade for, at det netop er Dansk Supermarked Group, der investerer i vores virksomhed. Ikke kun giver det os bedre forudsætninger for udvikling af Skagenfood på præcis den måde, vi drømmer om. De tror på vores værdier, og vi har også fået mulighed for at fortsætte med at drive virksomheden præcis som hidtil. Med base i Nordjylland, med vores dygtige medarbejderstab og de samme, fantastiske leverandører, som vi har arbejdet sammen med i alle årene, skriver ægteparret bag Skagenfood i en pressemeddelelse.
Skagenfood er særligt kendt for frisk fisk af høj kvalitet og har gennem de seneste år accelereret markedet for måltidskasser.
For Dansk Supermarked Group er der tale om en strategisk investering i en veletableret aktør på et marked i vækst, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.
- Vi ser et stort vækstpotentiale for måltidskasser og convenience-løsninger, der gør hverdagen nemmere for danskerne. Skagenfood er en meget veldrevet virksomhed med tårnhøj kvalitet og stærke værdier, der skal føres videre. Det ønsker vi at gøre i fællesskab, og vi er overbeviste om, at vi gennem vores investering sammen kan forløse det store potentiale, der er i virksomheden og markedet, siger Per Bank, administrerende direktør i Dansk Supermarked Group.
Skagenfood indledte i 2001 med at tilbyde frisk fisk, direkte fra kutterne i Nordjylland, og har gennem de seneste år tilføjet deciderede måltidskasser til udvalget, hvor alle råvarerne til ugens måltider er inkluderet. Alt sammen baseret på abonnementssalg.
Seneste skud på stammen er kvalitets-ready-to-heat-retter, hvor modtageren blot skal lune retten, inden den er klar.