23948sdkhjf

Rema 1000 vinder stort over konkurrenterne i ny imageundersøgelse

Både Coop og Dansk Supermarked bliver klart overgået af Rema 1000.
Berlingske Business har netop offentliggjort deres årlige imageundersøgelse af en række danske virksomheder, og på dagligvareområdet er der ingen tvivl om, at den store vinder er Rema 1000, som giver konkurrenterne baghjul.

Det skriver Berlingske.

Kæden ender på en flot plads nr. 15 foran blandt andet Coop og Dansk Supermarked på henholdsvis plads 47 og plads 51.

Detailkæmpen Dansk Supermarked må faktisk se sig selv dale hele 19 pladser ned ad listen til plads 51. '

Coops image er derimod på vej op, og forklaringen på både Dansk Supermarkeds nedtur og den gode gænge for Coop og Rema 1000 hænger ifølge en ekspert sammen med danskerne fornyede madinteresse.

- Dansk Supermarked har nok været sløvest til at fange den her kæmpe mobilisering, der sket med danskernes interesse for fødevarer. Økologi er jo blot toppen af det. Markedet er modnet. Danskerne er blevet langt mere avancerede og efterspørger mere specifikke ting, forklarer Ralf Lodberg, direktør og partner i det digitale kommunikations-og reklamebureau Advice.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.157