Rema 1000's omdømme i Norge er blevet meget dårligere
Analysefirma siger, at det er det største dyk, de nogensinde har set en virksomhed tage.
Analysefirmaet Kantar TNS står bag undersøgelsen, der måler norske virksomheders omdømme i befolkningen, og her er Rema 1000 røget et godt stykke ned ad listen med 32 færre point end sidste år.
Kæden ender dermed på en 67.-plads ud af 70 mulige.
– Det er primært Remas "bestevenn"-strategi, som fører til omdømmefaldet, vi ser i årets undersøgelse. Den har resulteret i meget negativ medieopmærksomhed, sure kunder og leverandører, samt nedgang i salg, siger Jonny Nordøy, konsulent fra Kantar TNS, til det norske medie e24.no .
Han tilføjer, at det er det største dyk, analyseselskabet nogensinde har set en virksomhed tage.
Bestevenn-strategien går blandt andet ud på, at kæden har reduceret i antallet af leverandører.