23948sdkhjf

Nemligs salg er steget med 30 pct.

Virksomheden, der stadig giver underskud, ruster sig til kamp på dagligvaremarkedet.
Salget i Nemlig.com er vokset med 30 pct. de seneste måneder, men alligevel gør virksomheden sig klar til endnu hårdere konkurrence om de forbrugere, der køber dagligvarer på nettet.

Det fortæller Jyllands-Posten.

Både Coop og Bilka er på vej ind på det marked. Coop med en model hvor kunderne bestiller på nettet og derefter selv henter varerne i butikken.

Den model har Nemlig også testet, hvor kunderne kunne hente de bestilte varer på tankstationer i nærheden.

- Vi så dog ingen interesse for det. Tværtimod vokser vores salg i kraft af, at forbrugerne kan få varerne bragt hjem i tidsintervaller, som passer dem, siger Stefan Plenge, der er administrerende direktør for Nemlig.

I regnskabsåret 2015/ 16 voksede omsætningen i Nemlig med 27 pct. til 888 mio. kr.

Året endte alligevel med et underskud i driften på 66 mio. kr.

Der var dog tale om en forbedring på 29 pct. i forhold til året før, da driftsunderskuddet var på 91 mio. kr.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.123