Dagrofa splitter Købmandshuset op
Den ene bestående af Meny og den anden af Spar, Min Købmand og Let-Køb.
- Med denne opsplitning kan vi langt mere målrettet og effektivt understøtte de enkelte kæder, både når det kommer til positionering, sortimentsudvikling og markedsføring, siger koncernchef i Dagrofa Per Thau.
Farvel til koncerndirektør
I forbindelse med omlægningen af organisationen har koncerndirektør for Købmandshuset Jørgen Nielsen besluttet at forlade Dagrofa.
- Jørgen har haft en væsentlig andel i den meget succesfulde introduktion af Meny-kæden, som siden lanceringen i 2015 har udviklet sig til at være Danmarks førende fødevaremarked. Han har arbejdet målrettet og dedikeret som ansvarlig for Købmandshuset, og jeg har fuld forståelse for hans beslutning om at forlade Dagrofa, udtaler Per Thau.
Jørgen Nielsen har være ansat i Dagrofa siden 2014, først som direktør for SuperBest og siden 2015 som koncerndirektør for Købmandshuset.
- Det har været en forrygende rejse med et fantastisk team i Dagrofa, hvor vi med opbygningen af Købmandshuset har formået at styrke købmandskæderne, så de står langt skarpere end før. Næste skridt for Købmandshuset er helt naturligt en opsplitning i mindre forretningsenheder, hvorfor jeg har valgt at opsige min stilling, siger koncerndirektør Jørgen Nielsen.
Nedlægger stilling
Kædedirektør for Spar, Min Købmand og Let-Køb Niels Karstensen vil fremadrettet lede disse kæder i den ene forretningsenhed.
Der er ansat en kædedirektør for Meny, som offentliggøres og tiltræder senere på året. Drifts- & udviklingsdirektør Martin Brinch Jöhncke er konstitueret som kædedirektør i den mellemliggende periode.
Organisationsændringen betyder også, at marketing- & onlinedirektør stillingen nedlægges.
- Vi har tilbudt marketing- & onlinedirektør Christian Higraff en anden stilling i koncernen, som han har valgt at takke nej til. Christian forlader Dagrofa, når han har afsluttet sine nuværende opgaver. Christian har ydet en stor indsats først som ansvarlig for koncernindkøb og i de senere år som online- & marketingdirektør i Købmandshuset, og vi ønsker ham held og lykke fremad, afslutter Per Thau.