23948sdkhjf

Unge køber hellere takeaway end færdigretter

Takeaway bliver dagligvarehandlens nye kampplads
Unge køber hellere takeaway end færdigretter. En ny Coop-analyse viser, at takeaway er mest til de unge og til familier med børn i husstanden, og netop takeaway-markedet bliver dagligvarehandlens nye kampplads.

Det skriver Dansk Handelsblad.

For dagligvarehandlen og leverandørerne er det vigtig viden, for i fremtiden vil flere danskere betale for, at andre vil lave aftensmaden for dem. Det har man for længst opdaget i udespisningssektoren, hvor både restauranter og takeaway har oplevet hele den vækst, som er smuttet uden om dagligvarebutikkerne i flere år.

Det er væksten fra færdige måltider, som dagligvarehandlen for alvor gør sig klar til at hente en større bid af, og hvis dagligvarehandlen skal få en større del af vækstmarkedet, skal handlen vide, hvad forskellige forbrugergrupper efterspørger.

Læs mere hos Dansk Handelsblad.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.156