Retail News får svenske søstermedier
Nordiske Medier lancerer dækning af blandt andet svensk detailhandel, mode og dagligvarehandel.
Det sker med tre nye medier, der dækker svensk detailhandel tæt.
Første lancering sker i disse dage med Dagens Handel, www.dagenshandel.se , der i årevis har dækket svensk detailhandel – primært udvalgsvarehandel, men som nu er blevet en del af Nordiske Medier, der ejer Retail News (sammen med Dansk Handelsblad).
Målgruppen for nyhedsbrevet er alle med interesse for, hvad der sker i svensk detailhandel, som hver dag få et hurtigt overblik over nyt på markedet og i de svenske udvalgsvarekæder.
Næste uge forventer vi at lancere det næste, nye medlem af familien ”Habit”, der som magasin og nyhedsbrev følger modens verden tæt, altså tøj og sko i et business-to-business perspektiv. Om cirka to uger følger ”Fri Köpenskap”, der som ugentlig avis og dagligt nyhedsbrev dækker dagligvarehandelen – btb - ikke mindst de svenske dagligvarekæder og leverandørerne hertil.
Samlet driver og ejer Nordiske Medier koncernen nu 50 btb online medier og 30 btb printmedier, der sendes ud til 450.000 nyhedsbrevsmodtagere og et tilsvarende antal læsere af printmedierne. Det er de nyligt opkøbte 23 medier i Mentor Communication, der løbende lanceres på Nordiske Mediers platforme.
- Vi håber, at læserne af Retail News med interesse for svensk retail vil tage godt imod de nye medier, og at læserne af Dagens Handel og Fri Köpenskap synes om det nye layout, som Retail News-læsere er vant til, siger Niels H. Carstensen, koncerndirektør og ansvarshavende chefredaktør i Nordiske Medier.
Fakta
• Sveriges førende medievirksomhed inden for fagmedier, Mentor Communication AB, er for nyligt blevet en del af Nordiske Medier koncernen. Derfor bliver de 23 opkøbte fagmedier nu en del af Nordiske Medier og kommer over på Nordiske Mediers nyheds platform. Første portal er Dagens Handel.
• Nordiske Medier udgør business-to-business medierne i NORDJYSKE Medier koncernen, der har eksisteret i nu 250 år.
• Nordiske Medier har siden 2008 haft online fagmedier i Sverige – senest forstærket med overtagelsen af Entreprenad Supply og Skog Supply.
• Efter opkøbet af Mentor Communication i Stockholm og Helsingborg beskæftiger Nordiske Medier nu cirka 100 medarbejdere i Sverige, over 100 medarbejdere i Danmark og indtil videre fem medarbejdere i Norge. Nordiske Medier omsætter årligt for over 200 mio. kr.
• Samlet driver og ejer Nordiske Medier koncernen nu 50 online medier og 30 printmedier, der sendes ud til henholdsvis 450.000 nyhedsbrevsmodtagere og et tilsvarende antal læsere af printmedierne.