Danskerne gider ikke dagligvarer på nettet
Ny undersøgelse viser, at andelen af danskere, der køber ind på nettet, er stagneret.
Danskerne har i høj grad taget nethandel til sig på mange områder, men med hensyn til dagligvarer er billedet lidt anderledes. Andelen af danskere, der har forsøgt sig med digital dagligvarehandel er nemlig stagneret omkring 13 pct, fortæller Ugeavisen Svendborg.
Det er søgevirksomheden Eniro, der nu for tredje år i træk har spurgt en andel af danskerne, om de har prøvet at købe dagligvarer på nettet.
- Det er på den ene side overraskende, at udviklingen stadig ikke har taget fart, men vores undersøgelse viser også, at danskerne i vid udstrækning er tilfredse med at købe deres dagligvarer i butikkerne i deres lokalområde. Det handler primært om, at de så kan se og mærke varerne, inden de køber dem, og at det fysiske besøg i supermarkedet inspirerer dem til, hvad de skal købe, fortæller Kristoffer Apollo, der er kommunikationschef i Eniro, i en pressemeddelelse.
87 procent af danskerne i undersøgelsen svarer, at de i dag primært køber dagligvarer i lokalområdet.