København bliver Elgigantens nye skandinaviske hovedkvarter for kundeservice
Det giver over 200 nye arbejdspladser i den danske hovedstad.
Det fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.
- København bliver nu hovedkvarteret for kundeservice i vores koncern, og det nye topmoderne kundecenter skal hjælpe vores kunder i både Danmark, Sverige og Norge, siger Jaan Ivar Semlitsch, CEO for Elkjøp Nordic.
Også Elgigantens danske direktør, Peder Stedal, er glad for at kunne præsentere planerne for det nye fælles kundecenter, der skal hjælpe kunder over hele Skandinavien.
- På det nye store kundecenter her i København vil både danske, norske og svenske medarbejdere besvare henvendelser fra kunderne i alle de skandinaviske lande, siger Peder Stedal.
Udover et spritnyt kontor med tilhørende state-of-the-art faciliteter til de omtrent 300 medarbejdere der skal sidde i Ørestad i København, så giver sammenlægningen af de tre skandinaviske kontorer også synergieffekter, der betyder, at kundeservicen kan være endnu mere tilgængelig for kunderne - uden at øge omkostningerne.
- Det nye fælles kundecenter i København betyder, at vi kan tilbyde kunderne mere end før – og stadig holde vores omkostninger i ro, siger Peder Stedal.
- Vores branche oplever benhård konkurrence og et prispres uden lige. Kun de aktører, der formår at drive forretningen effektivt og holde omkostningerne nede, overlever. Så enkelt, og så brutalt, er det faktisk, siger Peder Stedal.