Lidls julekampagne er en stor succes
Med 380.000 delinger er Lidls julekampagnevideo den fjerde mest delte video i år på internationalt plan.
På Lidl Danmarks facebookside lyder nogle af kommentarerne:
”Rigtig flot video – topkarakter”, ”Normalt slukker jeg lyden, når der er reklamer, men jeg synes, denne er anderledes god og har et godt budskab”, ”Flot, atypisk reklamefilm for en koncern med hjerte for det danske”.
Med 1,8 mio. visninger på Lidl Danmarks facebookside er Santa Clara-videoen den, der er blevet set af flest personer på siden i år. På kædens YouTube kanal er videoen ligeledes den mest sete med flere end en halv mio. visninger.
Lidls internationale julekampagne bygger på resultatet af en undersøgelse med 20.800 respondenter fra 25 europæiske lande og USA foretaget af analyseinstituttet Nielsen. Undersøgelsen viser, at selvom Danmark er et af de lande, hvor der er mest ligestilling i juledagene, føler 51 pct. af danskerne sig stressede i julen - målt imod 43 pct. i undersøgelsens 25 andre lande.
Med knap 74 mio. visninger på sociale platforme og flere end 380.000 delinger er Lidls julekampagnevideo nemlig den fjerde mest delte video i år på internationalt plan ifølge annonce- og analysefirmaet Unruly.
-Vi kan mærke, at vores kampagne og dens budskab rammer rigtig mange danskere. I Lidl vil vi gerne opfordre til, at julen er lig med hygge og samvær for alle. Med den viden undersøgelsen har givet os, kan vi bidrage til at gøre julen nemmere og mindre stressende ved at tilbyde de rigtige produkter og løsninger til højtiden, fortæller Lidls kommunikationschef Rikke Brandes.