23948sdkhjf

Ekspert: Flere virksomheder indgår partnerskaber med NGO'er

Donationer fra erhvervslivet til velgørende organisationer er i den grad populære.
Virksomheder søger i stadig stigende grad samarbejde med hjælpeorganisationer og andre NGO'er for at styrke deres sociale profil og få hjælp til at optimere forretningen mod en mere bæredygtig virkelighed, skriver Smarteyes i en pressemeddelelse.

Organisationen Dansk Initiativ for Etisk Handel (DIEH) har siden 2008 hjulpet mange af landets største virksomheder med at indgå strategiske samarbejder med både nationale og internationale hjælpeorganisationer.

Ifølge Mette Boye, direktør i DIEH, er der i øjeblikket en massiv interesse fra erhvervslivet i at indgå disse partnerskaber.

- Vi kan tydeligt se, at partnerskaber mellem virksomheder og hjælpeorganisationer er en voksende tendens. Det er i den grad populært at lave et langsigtet samarbejde med målet om at drive en mere ansvarlig virksomhed i forhold til miljø og arbejdstagerrettigheder. Samtidig er det også meget udbredt at indgå mere enkle partnerskaber, der løbende udmønter sig i konkrete kampagner og sympatiske donationer til gavn for NGO'ens formål og virksomhedens markedsføring, fortæller Mette Boye.

Optikerkæden Smarteyes indgik i 2014 et samarbejde med Kirkens Korshær, der siden har resulteret i flere donationer og kampagner.

Blandt andet har man inviteret hjemløse ind i de lokale optikerbutikker for at få et par spritnye og gratis briller. Nu har de to partnere stablet et nyt projekt på benene.

Fra begyndelsen af december og helt frem til jul donerer Smarteyes således al omsætning fra synsprøver til hjælpeorganisationen.

Under mottoet "Ingen kan hjælpe alle, men alle kan hjælpe nogen" støtter optikerkæden Kirkens Korshærs arbejde med at give hjemløse mad i maven, varme i fødderne og en opmuntrende snak over en kop kaffe.

- Vi vil gerne støtte op om det gode arbejde, som Kirkens Korshær yder for de svageste i samfundet, og et langsigtet samarbejde med organisationen er den bedste måde at gøre det på. Vi oplever faktisk, at partnerskabet styrker medarbejdernes engagement i Smarteyes. Det er simpelthen værdsat at arbejde for en virksomhed, der støtter de svageste. Jeg opfordrer alle, der oplever problemer med synet, til at få kontrolleret øjnene i december, så de samtidig støtter de svageste borgere i lokalområdet, fortæller Mads Poulsen, country manager i Smarteyes. Han håber at kunne udbetale en check på op mod 250.000 kroner til Kirkens Korshær.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062