23948sdkhjf

Salget af luksusjulekalendere til voksne boomer

Supermarkeder og andre butikker melder om stor stigning i salget.
Der var engang, hvor en chokoladejulekalender var lig med billig tysk chokolade, men de tider er for længst forbi, skriver BT.

I dag findes julekalendere i alle afskygninger og prisklasser, og hos Magasin, der begyndte at sælge såkaldte 'gourmet julekalendere' for 10 år siden, melder man om en overvældende interesse i år.

Faktisk er salget steget med gennemsnitligt 50 pct. pr. år de seneste fire år.

- Vi forventer igen i år, at omsætningen vokser med 50 procent, hvilket betyder, at vi omsætter for et tocifret millionbeløb kun på gourmet julekalendere, fortæller Ricky Overeem, der er head of food i Magasin.

Også hos Dansk Supermarked oplever man en klar vækst, skriver BT. Og også her sker stigningen først og fremmest inden for den dyrere voksen-kategori.


Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125