23948sdkhjf

Færre kunder i butikker får modekoncern til at nedjustere

Der bliver skruet en smule ned for forventningerne hos IC Group i modevirksomhedens kvartalsregnskab.
Kunderne klikker i højere grad modetøj hjem via internettet i stedet for at svinge dankortet i modehuset IC Groups fysiske butikker.

Den danske koncern, der står bag mærkerne Tiger of Sweden, By Malene Birger og Peak Performance, nedjusterer derfor marginalt sine forventninger til 2016/17.

Det fremgår af selskabets regnskab for første kvartal af det forskudte regnskabsår 2016/17. Her står det også klart, at mens toplinjen holder stik, svinder overskuddet ind.

Modekoncernen havde et samlet salg på 851 millioner kroner mod 843 millioner kroner i samme periode året inden.

Blandt andet blev der solgt mere tøj med mærket Tiger of Sweden i nakken, mens salget af By Malene Birger svandt ind.

Efter skat krympede overskuddet samlet set til 105 millioner kroner fra 135 millioner for et år siden.

Det er risikoen for et vanskeligt og udfordrende butikssalg, der får virksomheden til at sænke forventningerne.

- I givet fald vil dette medføre et pres på koncernens bruttomargin og en negativ effekt på omkostningsprocenten, skriver selskabet i regnskabet.

Salget i butikkerne skuffede også sidste år.

/ritzau/

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.07