23948sdkhjf

Ugens grin: En listig sælger

Få en god start på ugen med mandagens skæve indslag fra redaktionen bag RetailNews.
Den erfarne ekspedient i brillebutikken forklarede den nye lærling, hvordan han skulle håndtere kunderne.

- Ulrik, når du skal sælge et par briller til en kunde, så spørger folk først, hvad de koster, forklarede ekspedienten.

- Så siger du langsomt; "De koster 2.500 kr.". Og læg så nøje mærke til deres reaktion.

- Hvis de ikke reagerer, siger du: "...for stellet plus 1.700 for glassene".

- Igen lægger du mærke til en reaktion, der kunne tyde på, at prisen er for høj. Reagerer de ikke siger du til sidst; "Per styk!", forklarede ekspedienten.


Kender du en sjov historie eller en god vittighed?
RetailNews opfordrer alle læsere til at sende vittige – gerne brancherelaterede – historier og indslag til redaktionen.

Tip os via mail med ”Ugens Grin” i emnefeltet. Bliver dit bidrag udvalgt, kommer det med i mandagens nyhedsbrev sammen med dit navn og et link til din virksomhed.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.152