23948sdkhjf

Danske Spil lancerer ny app til billedlegitimation

Appen er en fremstrakt hånd til detailbranchen, siger direktør.
Med en ny app fra Danske Spil kan unge mennesker lade passet bliver hjemme, når de skal købe alkohol eller spille Lotto, skriver Berlingske.

Appen er tænkt som en fremstrakt hånd til detailbranchen, så forhandlerne hjælpe til med at sørge for, at aldersgrænserne bliver overholdt, siger administrerende direktør i Danske Spil, Hans Christian Madsen til avisen.

- Når de unge under aldersgrænsen køber spil ude i butikkerne, rammer det ikke bare vores image, det er også et brud på loven. Vi kan ikke tolerere, at man ikke overholder aldersgrænserne. Men i stedet for at pege fingre ad detailhandelen har vi forsøgt at lave et værktøj, der kan hjælpe butikkerne, siger han om appen, der har fået navnet Smart ID.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.159