23948sdkhjf

Skagerak går frem - men nyt navn koster

Skiftet fra Trip Trap til Skagerak kan mærkes på bundlinjen
Sidste år besluttede den aalborgensiske designvirksomhed Skagerak, der i Danmark var kendt under navnet Trip Trap, at droppe sit danske navn. Det navneskifte har virksomheden brugt en del millioner på at gennemføre, og det ses på bundlinjen i regnskabet for 2015-16. Resultatet faldt fra 4,1 mio. kr. sidste år til 2,3 mio. kr. i år.

- Navneskiftet har været dyrt, men nu er det gennemført, og det er blevet godt modtaget ude hos forhandlerne. Salget af både indendørs og udendørs møbler er steget, siger Jesper Panduro, hovedaktionær og adm. direktør for Skagerak.

Også eksporten er ifølge direktøren øget. De primære markeder er Tyskland, Norge, Sverige og USA.

Skagerak har 36 medarbejdere, heraf de 22 på hovedkontoret i Aalborg.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109