Isenkram er populært på nettet
Isenkræmmerne satser blandt andet online for at få del i den stigende digitale omsætning
Det skriver Jyllands-Posten.
Nethandel er derfor en stadig større konkurrent for de etablerede isenkræmmere, fordi flere onlinebutikker forsøger at kapre kunderne fra de fysiske forretninger. Det får kæderne til selv at satse online for at få del i den hastigt stigende omsætning.
Administrerende direktør Frederik Brønnum hos Imerco, som er på vej til at blive fusioneret med Inspiration, fremhæver, at de forskellige salgskanaler skal udnyttes bedre.
- Vores onlinebutik kan eksempelvis blive udvidet med produkter, som vi ikke har i de fysiske butikker. Det kan blandt andet være møbler. Vi er ude i en hård brancheglidning inden for varer til køkken og hjem, hvor andre aktører har taget markedsandele fra isenkræmmerne. Men vi kan også gå den anden vej, siger Frederik Brønnum til Jyllands-Posten.
Også butikskæden Kop & Kande satser på nettet, i tæt samspil med de 97 fysiske butikker.